Lite info. om tävling

Information gällande att tävla:

I tennis är det du som förälder som anmäler till tävlingar och skaffar tävlingslicens!
Sedan kan vi i klubben vara behjälpliga vid frågor mm.
För att börja tävla utanför klubben/ nationellt, så behöver man skaffa en licens. Den är gratis upp till och med 12 år, sedan kostar den 300:-/år.

I upp till 10 års ålder så spelar man poolspel, vilket innebär att man hamnar i en grupp, där alla får möta varandra. Alltså får man spela flera matcher oavsett hur resultatet blir i varje match. Man spelar med grönprickig boll.

Till nationella tävlingar finns det ofta A,  B och C nivå att anmäla sig till.
A nivå innebär över lag svårast motstånd. C nivå spelar med grönprickig (mjukare) boll.
Det är du som förälder som själv väljer vilken grupp att anmäla till.
Du kan inte anmäla ditt barn till en yngre ålderskategori, men du kan alltid anmäla till en äldre;
Ex. Ni brukar anmäla till B och ditt barn vill prova att spela i B för de som är något år äldre.
Varje tävling kostar ca 300-380:- att anmäla sig till.

För mer information, skaffa tävlingslicens och anmäla sig till tävlingar, gå in på:

För information om vad det innebär att delta i en tävling, prata med Jonas eller kontakta Sofia: sofia.welander@gmail.com